What’s the meaning of ur name?

Hello, my name is Nihal. Check out this site to know the meaning of ur name in arabic.

جمع نَاهِل ونَاهِلَة: العطشان، الريّان، أول الشرب، الوارد إلى المنهل، والإبل الجياع، وفي الفارسية يعني: الشجرة الحديثة الغرس، وفي التركية: الغصن أو الفرع.

Nihal is from the Arabic An-Nihal “The camels quenching their thirst” or the word is derived from the Arabic for the source of water. The stars of Lepus were seen by the Arabs as four camels, slaking their thirst at the nearby celestial river, the Milky Way, and were together referred to as Al Nihal.

The star has another name: Beta Leporis (β Lep / β Leporis) is a in the constellation Lepus. It also has the traditional name Nihal.

Interesting🙂

https://i1.wp.com/domeofthesky.com/clicks/images/nihal.gif
 

2 responses to “What’s the meaning of ur name?

  1. aww cute.. who knew that the name Nihal had so much depth in it

    That’s Me ..Mohammed
    الكثير الخصال الحميدة ، والمحمود جداً . الرسول العربي محمد بن عبد الله “ص”(570 – 632م ) : من بني هاشم، ولد في مكّة بعد وفاة أبيه، وتوفيت أمّه آمنة ولم يتجاوز السادسة من العمر، فكفله جدّه عبد المطلب ثمَّ عمّه أبو طالب، وفي الخامسة والعشرين من عمره تزوَّج خديجة بنت خويلد، وفي سن الأربعين اصطفاه الله وبدأ الوحي بالهبوط عليه، فدعا الناس في مكّة إلى الإسلام لكنَّهم قابلوه بالاضطهاد، فهاجر إلى المدينة “يثرب” حيث اجتمع الأنصار من حوله سنة 622 م، فأصبحت هذه السنة بدء التأريخ الإسلامي أو الهجري، انتصر على المشركين في موقعة بدر في السنة الثانية للهجرة، وهُزِم المسلمون في أُحد في السنة الثالثة، غير أنَّهم عادوا وانتصروا عليهم في معركة الخندق في السنة الخامسة، وكان انتصارهم الحاسم يوم فتح مكّة، فدخلها الرسول ظافراً في السنة الثامنة وعفا عن خصومه القدماء قائلاً:”اذهبوا فأنتم الطلقاء”، ولحق بالرفيق الأعلى بعد أن حجَّ حجّة الوداع في السنة الحادية عشرة .

    Gosh that’s a lot ! it is Prophet Mohammed’s Biography:D

    My name is cute, I like it

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s